Over ons
Ons verhaal
Wij vormen het team achter de ontwikkeling van de vier sleutels. In de voorbije jaren hebben we uitgebreide gesprekken gevoerd met alle belanghebbenden, variërend van kinderen tot en met schoolleiders en bestuursleden.
Bovendien hebben we grondig literatuuronderzoek gedaan om de meest cruciale aspecten te bepalen van iedere les en honderden lessen bezocht en gedocumenteerd.
De inzichten die we hebben opgedaan staan beschreven in het boek Slim! De 4 sleutels voor een effectieve les.
Ons team
Theo Wildeboer
Drs. Theo Wildeboer is onderwijskundige en ondersteunt schoolleiders, ib’ers en leerkrachten bij het effectiever maken van lessen. Hij bedacht De 4 sleutels voor een effectieve les en ontwikkelde onder andere de Reflectiebox Instructiegedrag, een methodiek om leerkrachten te laten reflecteren op de effectiviteit van hun les.
Rob Bijlsma
Rob Bijlsma werkte bij bekende educatieve uitgeverijen. Bovendien was hij 2 jaar basisschool leerkracht. Hoe voert u een effectief gesprek over instructiegedrag met uw leerkrachten? Daarover spreekt Rob graag met u. Dan ontdekt u wat de Training Reflectiebox Instructiegedrag voor úw school(team) kan betekenen. Neem eens vrijblijvend contact op!
Freelancers
Onze trainingen worden deels verzorgd door ervaren freelancers. Deze freelancers werken zelf als directeur en/of bestuurder met de systematiek van De vier sleutels voor een effectieve les binnen het Basisonderwijs.